Totalul afișărilor de pagină

Eul meu

Fotografia mea
Dacă voi începe să vorbesc de mine atunci nu îţi ajunge nici măcar o zi să mă asculţi. Nu îmi place să mă autocaracterizez, dar în câteva cuvinte pot spune că sunt o persoană obişnuită, sinceră, şi modestă, sensibilă şi o romantică incurabilă, visătoare şi responsabilă de acţiunile mele. Iubesc lumea şi lucrurile ce mă înconjoară, încerc să mă bucur de fiecare clipă trăită pe pămant. Obişnuiesc să vorbesc mult, uneori chiar prea mult :) Ca orice om simplu am vise şi planuri de viitor, care încerc să mi le îndeplinesc pas cu pas cu propriile puteri depuse zi de zi... Mai multe veţi afla despre mine citindu-mi JURNALUL!!!

duminică, 20 noiembrie 2011

Dansul- limbajul trupului


   Mă aflu în sala de dans modern a Facultăţii de Arte Frumoase dincadrul USM, unde îşi desfăşoară activitatea , cercul de dans ,
,,Dance Avenue”.
   Într– o sală de câţiva metri pătraţi se înghesuiesc 40 de studenţi pentru a se însuşi arta dansului.
   Conducătoarea formaţiei ,, Dance Avenue” , Olga Ene ne spune că „ elevii nu au toate condiţiile necesare pentru desfăşurarea orelor. O reparaţie capitală în sala nu s– a facut de câţiva ani, ci doar cosmetic, puţin s– a dat cu var, s– au vopsit puţin ferestrele şi atât”.
   Pentru a evolua pe scenă dansatorii au nevoie de costume scenice, care nu se găsesc în camera de costume a Facultăţii de Arte Frumoase.
    Valentin Tomuleţ decanul Facultăţii de Arte Frumoase ne spune că „ în inventarul de costume scenice sunt haine pentru toate secţiile de dans , dar recunoştem că ele sunt foarte vechi şi chiar demodate, dar pentru asta nu se alocă destui bani ca să putem cumpăra costume scenice în toate cercurile de dans. De aceea cu părere de rău studenţii sunt nevoişi ca să– şi croiască costume în atelierele de cusut”.
   Profesoara menţionează că: „ În cadrul concertelor avem nevoie de costume corespunzătoare cu coreografia pe care o prezentăm, dar cu părere de rău noi nu ne permitem. De fiecare dată sunt puşi la cheltuială studenţii de la universitate. Eu ca coregraf mă strădui să cer minimul necesar pentru a putea evolua cât de cât.”
   Din lipsă de fonduri studenţii sunt nevoiţi să suporte cheltuielile. Preţurile încep de la 500 de lei şi pot ajunge chiar şi până la mii de lei.
   Indiferent de obstacolele ce le întâlnesc în cale, echipa de dans        ,, Dance Avenue”, au şi performanţe cât în ţară dar şi peste hotare.
Dansatorii au evoluat în ţară, dar şi peste hotare.Pentru fiecare evoluţie pe scenă fiecare stundent este remunerat cu câte 50 de lei din cadrul universităţii.
   Copii depun foarte mult efort pentru a ajunge adevăraţi profesionişti , ei repetă chiar şi după program.
   Svetlana Stratulat de la secţia dans modern ne spune că:                    “ frecventeaz dansurile de trei ori pe săptămână, uneori vin chiar cu două ore înainte de a intra în sala de dans, pentru a repeta noile figure”.
   Dar cea mai mare problemă a dansatorilor este lipsa de sponsorizare, deoarece echipamentele sunt foarte costisitoare.
   Cecati Elena ne mărturiseşte că: „ pe an am nevoie de 2 perechi de încălţăminte, care este scumpă, în dependenţă de calitatea ei, dar pentru asta este nevoie de bani, care de cele mai multe ori vin din partea părinţilor”.
   Pentru a face un calcul cam cât îi cost pe stundeţi un constum pentru dans, am mers într–un magazin specializat din capitală.
   De exemplu pentru cusutul unor pantaloni scurţi avem nevoie de stofă neagră lucioasă , care costa 150 de lei metru. Pentru o bluză cu mâineca scurtă din ţesătură de culoare albă cu bulinii negre, costa 85 de lei metru. Pe lângă costum trebuie să asortăm şi cu nişte accesorii, care încep de la 50 de lei în sus.
   Dacă eşti pasionat într– adevăr de arta dansului afală ca acest hobby îţi fură mult din timpul tău liber şi e nevoie să faci multe investiţii , dar şi sacrificii dacă vrei să ai performaţe.
   Pe cât de costisitoare ţi s- ar părea pasiunea această pentru dans, dar să ştii că pe atât e şi de frumoasă şi relaxantă.
   Dansul este limbajul ascuns al sufletului, dansul este acela care exprima mesajul primitiv al sufletului, dansul este puţină nebunie care ne face tuturor mult bine… aşa că indiferent de obstacole nu încetaţi să dansaţi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu