Totalul afișărilor de pagină

Eul meu

Fotografia mea
Dacă voi începe să vorbesc de mine atunci nu îţi ajunge nici măcar o zi să mă asculţi. Nu îmi place să mă autocaracterizez, dar în câteva cuvinte pot spune că sunt o persoană obişnuită, sinceră, şi modestă, sensibilă şi o romantică incurabilă, visătoare şi responsabilă de acţiunile mele. Iubesc lumea şi lucrurile ce mă înconjoară, încerc să mă bucur de fiecare clipă trăită pe pămant. Obişnuiesc să vorbesc mult, uneori chiar prea mult :) Ca orice om simplu am vise şi planuri de viitor, care încerc să mi le îndeplinesc pas cu pas cu propriile puteri depuse zi de zi... Mai multe veţi afla despre mine citindu-mi JURNALUL!!!

duminică, 20 noiembrie 2011

Duelul talentelor între universităţi


E încă dimineaţă. Capacii şi covorul de frunze  sunt acoperiţi cu brumă, semn că noaptea trecută a fost frig! Mă îndrept către Palatul de Cultură unde va avea loc Festivalul Republican al creaţie artistice a tineretului studios, la iniţiativă Consiliului Republican al sindicatului Educaţiei şi Ştiinţei şi Consiliului Rectorilor din Moldova.
Odată ce am intrat aici se simte miros de sărbătoare, zăresc lume multă şi veselă,  cu feţile luminate şi cu dispoziţia bună. Fiecare s– au divizat în grupuleţe mici şi repetă concentraţi  numerele pentru că în câteva minute vor ieşi pe scenă şi trebuie să se prezinte bine în faţa publicului.
Nu am emoţii deoarece am mai participat şi la alte festivaluri şi sper să reprezentăm bine universitate noastră, mi– a spus dansatorul Tudor Popovici.
Merg prin hol şi observ pe partea stângă că este organizată o expoziţie de lucrări manuale de către studentele de la secţia croşetări şi broderie. Sunt nişte lucrări foarte frumoase, am făcut şi eu aşa ceva când eram în liceu, îi povesteşte o domnişoară prietenei sale.
Intru în sala mare. E încă pustie se adunase doar câteva persoane.  Mă aşez printre primele rânduri. După un sfert de oră de aşteptare în care îngheţasem deja de frig pe scaun în sfârşit  prezentatorul anunţă începerea concursului.
Vizibili emoţionaţi pe scenă îşi fac apariţia membrii corului “ Lira” condus de S.Veselovschi. Aceştia au intepretat cu multă muzicalitate două piese: “Foaie verde viorea” şi “ Gloria”.
De asemena o interpretare deosebită a avut– o Nicolae Gribincea în duet cu corul  “ Lira” ce a interpretat o piesă cu tematică religioasă, care a treziit emoţii plăcute oricărui spectatorilor. Preţ de câteva minute sala a amuţit ascultând extraordinara interpretare.
Pentru a mai distinge puţin atmosfera cu câte un număr au evoluat colectivul etnofolcloric  “Crenguţa de Iederă” condus de  Maria Iliuţ, colectivul de dans sportiv “Elit. Dans” conducător artistic Mihail Dudnic şi colectivului de dans popular “Struguraş” conducător Iurie Tătaru.
La concurs participă cele mai bune şi talentate grupuri artistice din şase instituţiilor de învăţământ superior din  Chişinău, Bălţi şi Soroca şi şapte colegii, ce au interpretat aproape toate genurile de creaţie. Din cadrul fiecărei universităţi echipele au concurat la şase probe – dans modern, dans sportiv, dans popular, piese etnofolclorice, muzică uşoară, teatru.
Şeful secţiei tineret, cultură şi sport  Nicolae Gribincea menţionează care face parte din membrii juriului a specificat că a mai participat la mai multe ediţii ale acestui festival şi comparativ cu anii precedenţi , se observă o pregătire mai bună a concurenţiilor şi că au luat în serios acest festival– concurs. El a mai adăugat că acest fapt este foarte îmbucurător.
Festivalul a durat şase ore şi chiar dacă publicul din sală a început să se rărească, pe scenă tinerii continuă să aibă o prestaţie bună. Pentru a se mai încălzi spectatorii s- au ridicat de pe scaune şi au dansat după muzica săltăreaţă.
 Mi– a plăcut prezentarea studenţiilor se vede că au pus suflet, dar din pacăte partea organizatorică lasă de dorit, de aceea poate şi au venit aşa puţini oameni la concert, a menţionat spectatoarea, Ecaterina Struniţcaia.
         La 19 noiembrie curent vor fi prezentate rezultatele concursului, iar câştigătorii vor premiaţi cu diplome şi premii băneşti din partea sindicatului Educaţiei şi Ştiinţei şi Consiliului Rectorilor din Moldova. 
Până atunci nu ne rămâne decât să aşteptăm rezultatele.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu