Totalul afișărilor de pagină

Eul meu

Fotografia mea
Dacă voi începe să vorbesc de mine atunci nu îţi ajunge nici măcar o zi să mă asculţi. Nu îmi place să mă autocaracterizez, dar în câteva cuvinte pot spune că sunt o persoană obişnuită, sinceră, şi modestă, sensibilă şi o romantică incurabilă, visătoare şi responsabilă de acţiunile mele. Iubesc lumea şi lucrurile ce mă înconjoară, încerc să mă bucur de fiecare clipă trăită pe pămant. Obişnuiesc să vorbesc mult, uneori chiar prea mult :) Ca orice om simplu am vise şi planuri de viitor, care încerc să mi le îndeplinesc pas cu pas cu propriile puteri depuse zi de zi... Mai multe veţi afla despre mine citindu-mi JURNALUL!!!

duminică, 20 noiembrie 2011

Un week– end cu aromă de poamă și mult vin

       
         Mergând pe drumul ce duce spre Centru Expoziţional Moldexpo mirosul de vin devine deja ameţitor. 
Odată ce am intrat pe teritoriul Moldexpo  sunt înconjurată de muzică, bucate tradiţionale şi  un iarmaroc curgător, în care peste 50 de întreprinderi vitivinicole  participă la cea de a zecea ediţie a sărbătorii “ Ziua Naţională a Vinului”.
Zeci de meșteri populari îşi prezintă cele mai noi realizări ale lor, iar sute de oameni au posibilitatea să le admire, dar şi să achiziţioneze lucrările ce i– au impresionat. Preţul acestora varia de la 15 lei, şi putea ajunge până la sute de lei. O doamnă îmi spune entuziasmată că lucrările acestor oameni sunt deosebite şi cu singuranţă va cumpăra câteva suvenire , pentru a le face cadou apropiaţilor săi.
De asemenea vizitatorii au avut posibilitatea de a gusta din bucatele tradiţionale moldoveneşti, care au fost desigur lăudate de către turiştii veniţi la sărbătoare.
 Un turist venit de peste Prut îmi spune că deşi industria vinului este o ramură dezvoltată şi la ei în ţară, din pacăcate nu au această sărbătoare şi că este ceva frumos pentru a– ţi  promova cultura şi tradiţiile ţării.
Gazda sărbătorii a fost premierul Vlad Filat, care a fost însoţit la eveniment de către ministrul Agriculturii, Vasile Bumacov, ministrul de Interne, Alexei Riobu, şeful Justiţiei, Oleg Efrim şi cel al Economiei, Valeriu Lazăr. De asemenea, la sărbătoare a fost prezent şi vice-prim-ministrul Mihai Moldovanu.
Oficialul nu a ezitat să facă o baie de mulţime, să guste din tulburel şi pentru a demonstra că este un bun gospodar a dat câţiva struguri prin teasc.
Vlad Filat a spus că preferă vinul sec de culoare roşie. El a mai adăugat că străinii şi– au dat seama că vinul nostru este de calitate şi că cultura vinificaţiei va rămâne cartea de vizită a Republicii Moldova.
Tot în aceeaşi dimineaţă celor mai iscusiţi viticultori şi vinificatori le-au fost înmânate menţiuni speciale.
Condrea Gheorghe din oraşul Ialoveni care a luat premiul mare la nominalizarea Vin de desert, categoria Cel mai bun vin rosu, îmi povesteşte că a participat la mai multe ediţii ale concursului şi concurenţa este mare; el spune că premiul primit îl va stimula să mai participe deoarece  calitatea vinului este cu fiecare an tot mai bună.
Pentru a atrage atenţia vizitatorilor fiecare companie şi– a amenajat pavilionul cum a ştiut cel mai bine. Odată ce intrai în pavilionul amenajat de către reprezentanţii Colegiului Naţional de Viticultură şi Vinificaţie,decorul şi hainele în care erau îmbrăcaţi îţi creau senzaţia că eşti în secolul trecut. Aceştia au înscenat şi o lecţie deschisă din anul 1842 în cadrul căreia au arătat cum se produce un vin bun în Basarabia.
Profesorul Ion Margine  de la Colegiul Naţional de Viticultură şi Vinificaţie din Chişinău  îmi spune că:”  producătorii de struguri trebuie să producă nişte struguri buni în care să depună stăruinţă la procesare şi după aceea să aplice toate cunoştinţele în domeniul tehnologiei  ca să poată obţine un vin calitativ”.
Două zile la rând,oamenii au avut ocazia de a gusta gratis din vinurile de calitate, însă când ajungeai lânga pavilion îţi cam trecea cheful pentru ca se înghesuiau zeci de oameni dornici de a gusta vinul de anul acesta. La unii comercianţi un pahar de vin costa 3 lei, iar un litru de vin ajungea până la 25 de lei.
Dnul Vasile care a venit din raionul Călăraşi la această sărbătoare pentru a– şi prezenta vinul, îmi mărturiseşte că secretul vinul său bun este, de a depune mult suflet în munca pe care o faci, dar nu e mai puţin important să respecti şi tehnologia şi, desigur, să– ţi fie dragă această îndeletnicire.
După păhărelele de vin servite, unora li s– au înfierbântat picioarele şi cum le stă bine moldovenilor, au întins o horă.
Potrivit Ministerului Agriculturii, în acest an, cheltuielile pentru Ziua Vinului au depăşi un milion de lei, bani alocaţi din bugetul statului.
Ziua Naţională a Vinului este sărbătorită anual în Republica Moldova în cea de– a doua duminică a lunii octombrie.
 



Sursa Foto:  http://yupi.md/sarbatoarea-ziua-vinului-in-capitala-vezi-programul-zilei-nationale-a-vinului


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu